De eerste week. - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van wiggele - WaarBenJij.nu De eerste week. - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van wiggele - WaarBenJij.nu

De eerste week.

Door: Wiggele Talen

Blijf op de hoogte en volg

20 Maart 2017 | Indonesië, Soerabaja

Hallo lezers,

Ik ben van plan om hier mijn ervaringen met jullie te delen. Dit doe ik in een soort dagboek idee.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en mocht je vragen hebben stel ze!!!!

Hieronder het verslag van dinsdag t/m zondag.

14-03-2017

05:00 ging de wekker. Klaar om naar Schiphol te gaan. Met weinig zenuwen ben ik er naar toe gereden. Toen ik de eerste stap zette binnen in Schiphol kwamen de zenuwen als snel.
Fardou en ik hadden afgesproken bij de incheck balie voor onze bagage. Vrijwel tegelijk kwamen we daar aan.
09:00 heb ik maar afscheid genomen van heit en mem. Dit natuurlijk met een traan en met een lach!
De rest verliep snel en makkelijk op Schiphol. Geen problemen gehad.
Zonder zenuwen ben ik het vliegtuig ingestapt. Alles was super goed geregeld bij Singapore airlines. Het personeel was vriendelijk en het eten lekker.

15-03-2017

Om precies te zijn na een vlucht van 12 uur en 9 minuten waren we aangekomen in Singapore. Hier hadden we 2 uur de tijd om naar onze gate te gaan. Onderweg in vliegtuig nog een man ontmoet die ook naar Surabaya ging en deze heeft ons heel goed wegwijs geholpen. We zijn in een trein gestapt die ons naar de Terminal bracht. Vanaf daar naar onze gate toe gelopen. Na nog een uur moeten hebben gewacht stapten we onze laatste vliegtuig in naar Surabaya.
Eenmaal aangekomen in Surabaya snel koffers/backpack gepakt en naar “buiten” gelopen.
Daar hebben we Ana Maria ontmoet en Eko. Eko is een vriend van Ana en een gids in Indonesië.
Eko bracht ons naar Ibu Harto. Bij deze mevrouw verblijven we een tijdje in Surabaya.
Moe gestreden onze spullen naar onze kamer gebracht (die overigens perfect is!).
Rond 14:00 lokale tijd zijn we richting een winkel centrum gelopen om eten te halen en even kijken wat er allemaal te beleven is.
Aangekomen in het winkel centrum kom je er achter dat je heel erg word aangekeken. Surabaya is niet een toeristische stad. Een jongen en meisje die lang zijn en blond haar hebben is uitzonderlijk. Wel wennen dat er naar je word geschreeuwd of heel erg bekeken word.
Terug gekomen in het huis heb ik even een powernap gedaan van 3 uur. Mijn ogen vielen dicht. Na mijn powernap was ik weer helemaal bij en hebben we avond gegeten. Noodles!!!
In de avond kwamen er 2 engelse leraren die ons wouden ontmoeten. Leuk gesprek gehad met ze en gaan hun school ook bezoeken. Ook om sportlessen te gaan geven.
Morgen krijgen we rondleiding van Eko in de middag en voor rest wennen aan klimaat cultuur en het eten!!!

Wiggele Talen


16-03-2017

Op donderdag zijn we voor eerst op pad geweest met Eko.
We hadden een locatie gekregen van Peter van zijn school. Na even zoeken in alle smalle straatjes van Surabaya waren we aan gekomen.
We konden zien dat het ging om niet rijke ouders. De school is daarom ook bedoelt voor kinderen die niet naar aan ‘normale’ school kunnen.
Hier hadden we Peter voor eerst ontmoet. Een jonge man die prima Engels spreekt. Hij stelde ons voor aan de sport leraar ook een jonge man maar die totaal geen Engels kan.
We dachten gelijk: dit word met handen en voeten communiceren.
Na het rondje voorstellen zijn we naar het op een na grootste winkel centrum van Surabaya geweest en ik kan je vertellen die is groot!!!!!!! 7 verdiepingen met overal kleding winkels, sieraden en restaurants.
We hadden snel pizza naar binnen gewerkt even rond gekeken. Eko zou ons 16:30 weer ophalen. Uiteindelijk zijn we maar aan 2 verdiepingen gekomen…
Toen we “thuis” waren heb ik noodles naar binnen gewerkt en gefacetimed met het thuisfront. 22:00 het bedje maar opgezocht.

17-03-2017

Eko stond al vroeg voor ons huis om ons voor de 2e dag rond te leiden. Als eerste naar een sigaretten fabriek. In het hartje van Surabaya staat een oude sigaretten fabriek (sampoerna) die nog steeds in werking is. Alles word nog met de hand gedaan. Over het hele proces zijn er meer dan 200 honderd vrouwen zijn daar aan het werk.
De volgende bestemming was het oorlog museum van 1945. De Britten en Nederlanders tegen Indonesië. Het museum is op een plek gebouwd waar de meeste slachtoffers waren gevallen.
Heel indrukwekkend was het museum. Een Nederlandse handleiding voor geheimtaal en een Gazelle fiets.
Na deze tripjes zijn we dan naar het aller grootste winkelcentrum geweest. Daar even gegeten en door naar huis. In avond lekker gechillt

18-03-2017

Deze dag stond in teken van bijkomen en niks doen.

19-03-2017

Zondag ochtend 09:00 van bed om een 3 jarig jubileum mee te maken in het weeshuis naast mvr Harto’s huis. Ze hadden een goochelaar ingehuurd en een zangeres. Het was een gezellige ochtend. Een leuke ervaring om mee te maken. Toch is het wennen dat er naar je gestaard word omdat je lang en blond bent.
De rest van de zondag besteedt aan verslagen en facetimen met Nederland.
In de avond nog facetime met Tom en Kevin, omdat Kevin 18 geworden is. gelukkig kon ik er op die manier toch beetje bij zijn.

  • 20 Maart 2017 - 20:23

    Aaltsje:

    Leuk om te lezen Wiggele wat je allemaal meemaakt ! Ze kunnen je niet gauw over t hoofd zien :). Groetjes Marrit en Aaltsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Soerabaja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 April 2017

week 4

04 April 2017

week 3!

26 Maart 2017

week 2!

20 Maart 2017

De eerste week.

Actief sinds 20 Maart 2017
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 2787

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: